Auto ophalen, zwemmen en op bezoek bij Ivan - Reisverslag uit El Monte, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Auto ophalen, zwemmen en op bezoek bij Ivan - Reisverslag uit El Monte, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Auto ophalen, zwemmen en op bezoek bij Ivan

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

17 December 2016 | Chili, El Monte

Na een heerlijke nachtrust in Casa Mónica, gaan we eerst lekker ontbijten met z'n allen.

Vandaag gaan we de auto ophalen zodat we lekker kunnen touren naar het zuiden van Chili. Maar eerst pakken we de bus en de metro naar het verhuurbedrijf.

Isa en Fiene vinden het geweldig in de bus en de metro, echt een leuke ervaring. De (kerst)sfeer zit er al lekker in, een straatmuzikant speelt in de metro vrolijke kerstliedjes. Ik moet nog even aan het idee wennen, kerst vieren in een korte broek en T-shirt, maar het bevalt erg goed.

Als we de eindhalte hebben bereikt gaan we nog even naar een winkelcentrum om wat te kopen en pesos te pinnen. En dan gaat het mis!
Na het indrukken van alle toetsen komt het geld netjes uit muur. Maar waar blijf de pas? FF wachten, nog ff wachten, ff wachten nog........geen pas. Shit....dit meen je niet!

Mónica belt een nummer op de automaat, geen gehoor! Dan maar naar de infobalie die ernaast zit, die sturen ons naar de bank. Die is vlakbij maar helaas gesloten. Nog maar een keer naar de automaat. Het zit me toch niet lekker, gelijk al een pas kwijt aan het begin van de reis. Na wat rammelen op de toetsen geeft Mónica een klap op de automaat en ja hoor daar komt de pas!

Nu de auto ophalen! Het is een eindje wandelen maar dan gaan we op pad met onze vakantieauto. Met z'n allen instappen en naar “huis” om de (zwem)spullen te pakken. We gaan vandaag genieten van de zon!

We gaan vandaag naar Ivan, een goede vriend van Mónica. Hij heeft een huis met een zwembad erbij. Dus tijd voor een bommetje. Als we bij Ivan aankomen worden we hartelijk ontvangen. Het is al later in de middag dus eerst genieten van een heerlijke maaltijd.
Maar we drinken er ook een lekker wijntje bij, Ivan maakt namelijk zelf wijn en die moeten we proberen!

Isa en Fiene eten wel wat maar staan echt te popelen om te gaan zwemmen! Dus heerlijk het water in en Linda en ik nemen natuurlijk ook een duik!

Na het zwemmen krijgen we van Ivan een rondleiding waarbij hij vol enthousiasme vertelt over het maken van de wijn. We maken een wandeling door de wijngaarden, echt leuk.
Isa en Fiene vertellen natuurlijk over Opa en het land in Gendt.
De wandeling met Ivan vinden ze heel leuk!

Zo en dan richting Casa Mónica! We moeten nog wat voorbereiden want morgen rijden we richting Chillan. We gaan de gezelligheid bij Mónica zeker missen. Ze is erg lief en zorgt goed voor ons. Isa en Fiene hebben er een oma bij!

• 21 December 2016 - 21:24

Ans Witjes:

Mooie reisverslag. Was wel even schrikken van de pas, maar gelukkig kwam het weer goed. Lekker dat Isa en Fiene het naar de zin hebben. Veel plezier

• 22 December 2016 - 05:41

Monica:

Leuk verhal Carl,ik ben verder benieuwd naar de volgende verhalen veel plezier

• 22 December 2016 - 10:38

Jet:

Wat een leuke verhalen!! Lekker genieten samen!

• 22 December 2016 - 20:40

Patricia:

Klinkt leuk allemaal, wat een heerlijk en apart idee, kerst in de korte broek.
    Geniet van het rondrijden en vanuit Nederland alvast een fijne kerst toegewenst

• 01 Januari 2017 - 18:55

Wendy :

Wat ziet het er heerlijk uit!