Naar Chillan - Reisverslag uit Chillán, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar Chillan - Reisverslag uit Chillán, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar Chillan

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

18 December 2016 | Chili, Chillán

Vandaag ben ik jarig, 44 jaar alweer! Tijdens het ontbijt zingen Linda, Isa, Fien en Mónica voor mij “cumpleaños feliz”. Vanuit Nederland is ook voor mij gezongen en heb ik een kaart en veel appjes ontvangen, erg leuk! Bedankt iedereen!

De verjaardag vieren we vandaag niet want we reizen richting het zuiden.
We gaan de verjaardag in Pucón vieren waar we langer blijven.

Na het ontbijt en het inpakken van de auto rijden we rond 10.00 uur naar Chillan.
Daar blijven we een nachtje om vervolgens door te reizen naar Pucón.

Isa en Fiene vermaken zich prima achter in de auto, ze kijken films. En wij kunnen goed doorrijden want het is rustig op de weg.
Wat wel opvalt zijn de fietsers die aan de kant van de snelweg rijden. Zelfs overstekende Chilenen zie je regelmatig. Het kan en mag hier allemaal.

Nog een keertje tanken onderweg. Dat is trouwens goed te betalen in Chili. Een liter diesel kost ongeveer 500 peso (CLP), dat is ongeveer € 0,75. Onderweg stoppen we ook nog een keer voor koffie en een lekker ijsje voor de meiden. En dan weer verder.

Rond 15.30 uur komen we aan in Chillan, waar we geboekt hebben.
We kunnen het huisnummer niet gelijk vinden. Maar dan zwaait Hilda, de vrouw waar we geboekt hebben, naar ons. We zijn er!

Het is een mooi huis met een zwembad, yes!! Even wat spullen uit de auto voor de overnachting en dan kunnen Isa en Fiene heerlijk afkoelen in het zwembad!

In de avond eten we lekker pannenkoeken en pizza en relaxen we nog wat.
We duiken op tijd ons bed in want morgen rijden we rond 10.00 uur weer verder naar Pucön.

Hasta mañana!