Naar het park en de dierentuin! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar het park en de dierentuin! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar het park en de dierentuin!

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

16 December 2016 | Chili, Santiago de Chile

We beginnen rustig aan de dag. Douchen, ontbijten, spullen pakken. We zijn er klaar voor!

Vandaag gaan we samen met Monica naar het park en de dierentuin. We nemen de taxi, lekker achterover leunen en van je af kijken. We gaan richting de plaza Caupolicán, waar we uitstappen. We staan nu aan de voet van de cerro San Cristobal, een kleine berg.
Hier is het park waar we heen gaan.

Na een stukje bergopwaarts wandelen komen we aan bij de dierentuin. Het is een kleine maar mooie dierentuin. Isa en Fiene vinden het erg leuk en bewonderen de verschillende dieren. En wij genieten van de zon, heerlijk! Als we de meeste dieren gezien hebben gaan we met het treintje (funiculaire) verder omhoog.

Op de top heb je echt een mooi uitzicht over Santiago. Er hangt wel veel smog boven de stad, maar ja wat wil je in een stad met bijna 6 miljoen inwoners en heel veel verkeer!

Tijd om een terrasje te pakken. Isa en Fiene kiezen een zoet ijsje met spikkeltjes. Alles in Chili is zoet! Mónica bestelt voor ons “Mote con huesillo”, dit moeten we echt proberen! Het ziet er gek uit maar het is héél lekker. Het is een specialiteit uit Centraal-Chili. Gekiemde tarwekorrels worden in een een aftreksel van gedroogde perziken gedompeld.

Zo en nu weer omlaag met het treintje. We gaan in het voorste wagentje. Fiene vindt dit echt heel spannend! Je kijkt eigenlijk de diepte in naar de stad. Maar als we aan het afdalen zijn is het een leuke belevenis!

Het is etenstijd! De Chilenen eten 's middags altijd warm. Mónica weet een goed restaurant waar je heerlijk kunt eten. We hebben een gezellig tafeltje uitgezocht en bestellen een drankje. Linda neemt een pisco sour (een sterk mixdrankje). Heb een slokje geprobeerd....niks voor mij. Doe mij maar bier!

Dan komt de kaart met gerechten, er staan allemaal lekkere dingen op. Als je vleesliefhebber bent kun je in Chili heerlijk eten. Linda en ik bestellen Lomo a lo pobre. Een lekkere steak met friet met ui, bedekt met een spiegelei. Isa en Fiene genieten van een hamburger met friet.
Smakelijk eten!

Na het eten gaan weer naar Casa Mónica. Isa en Fiene gaan nog even spelen. Mónica en Linda doen nog wat boodschappen. Daarna brood eten met z'n allen. Isa en Fiene zijn moe na een lange dag en gaan goed slapen.

Wij drinken nog wat en nemen de dag door en gaan daarna lekker slapen.
Tot morgen.