Parque Nacional Chiloé 01.01.2017 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Parque Nacional Chiloé 01.01.2017 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Parque Nacional Chiloé 01.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

01 Januari 2017 | Chili, Castro

Vandaag gaan we naar Parque Nacional Chiloé, daar is het volgens de eigenaar van het hostal prachtig. We hebben geluk want de zon schijn op nieuwjaarsdag!

Het is een rit van ruim een uur rijden afgewisseld met zon en regen, maar als we aankomen in Cucao schijnt de zon weer! Eerst maar eens tickets kopen bij het loket, een uitgebreide kaart krijgen we niet want als het goed is zijn het allemaal uitgestippelde routes. Bij de entree van het park staat een bord met daarop de zonkracht, die is vandaag 11 (het hoogst) dus maar goed insmeren!

De wandeltocht kan beginnen! Het is allemaal erg mooi gemaakt, houten wandelpaden doorkruisen prachtige natuur. We komen al snel bij een vlonder waar we prachtig uitzicht hebben op het meer.
Als we deze lus hebben gelopen maken we een route door een stukje bos, we klimmen ook een stukje omhoog en komen uiteindelijk bij een mirador, via een trap klim je naar het torentje en heb je weer prachtig uitzicht.

Isa en Fiene vinden het wandelen erg leuk en ze houden het echt heel goed vol, petje af! Ze zoeken onderweg naar beestjes en zien ook wat bomen waar ze in kunnen klimmen. Na een behoorlijke tijd rondstruinen hebben we het wel gezien en lopen we terug richting uitgang.

We willen heel graag naar het strand , Isa en Fiene hebben de emmertjes met strandspullen bij zich dus we gaan even genieten! Het is een klein stukje rijden, en net voor een houten brug zie ik een auto links afslaan dus ik rij er maar achteraan. Na een stukje hobbelweg kom ik uit op een grote uitgestrekte vlakte met geen uitzicht op strand. De witte auto is inmiddels omgedraaid en wij draaien ook om. Volgens Linda moeten we de houten brug over en dat klop!
We rijden de typische houten brug over een even verder links zien we de duinen. Allemaal de auto uit en op naar het strand, we wandelen door de duinen en komen op het brede en langgerekte strand. Wat gaaf, op nieuwjaarsdag op het strand met prachtig weer!

Allemaal gaan we natuurlijk even pootje baden en rennen in het water, maar het water is wel koud! Isa en Fiene genieten van de schelpen en het zand en Linda en ik van dit mooie moment! Wat een leuke ervaring!

Er staat wel een stevige wind en na een tijdje zijn we heerlijk uitgewaaid en wandelen terug naar de auto. We rijden terug naar Castro en stoppen net voor we thuis zijn nog bij de palafitos (de vissershuizen op palen), het zijn kleurrijke huizen aan het water.

'S avonds na het eten gaan we voor het hostal het vuurwerk afsteken samen met Isa en Fiene. Echt leuk zo'n explosie van confetti! Daarna steken we de wensballon aan, het waait een beetje dus het gaat niet makkelijk maar uiteindelijk gaat ie dan dan de lucht in! Hij blijft nog een beetje hangen, dat is dus even spannend met al die houten huizen!
Maar uiteindelijk verdwijnt ie achter de horizon.
Wat een goede afsluiting van een mooie dag!