Naar Isla de Chiloé - 31.12.2016 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar Isla de Chiloé - 31.12.2016 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar Isla de Chiloé - 31.12.2016

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

31 December 2016 | Chili, Castro

Vandaag rijden we weer een stuk zuidelijker, naar Isla de Chiloé. We rijden richting Pargua, zo'n 60km onder Puerto Montt en daar gaan we op de veerboot. Als we bij de veerboot aankomen is het weer niet zo best, het kijkt grijs en grauw buiten. De overtocht duurt ongeveer 30 minuten. Isa en Fiene blijven achter hun tablets in de auto zitten. Linda en ik gaan nog wel uit de auto en we zien dan zelfs 2 dolfijnen, yes!!

Dan legt de veerboot aan bij Chacao, bienvenidos a Chiloé! We rijden verder richting Castro waar we de komende dagen blijven. We rijden door een groen en heuvelachtig landschap en maken kennis met het weer op Chiloé. Het weer is namelijk erg wisselvallig, regen en zon wisselen elkaar constant af. Maar het is een mooie rit naar Castro.

Eind van de middag komen we aan in Castro, we rijden de straat in waar we moeten zijn. Het is er echt druk en we zoeken naar het hostal, maar we kijken naar de verkeerde kant en rijden het hostal dus voorbij. Dan moeten we een blokje omrijden, het is allemaal eenrichtingsverkeer.

Opnieuw rijden we de O'Higgins in, en dan zien we aan de linkerkant hostal Torre de Babel. We moeten vanaf de weg linksom en gelijk stijl omhoog, even flink sturen maar het komt goed!
We zijn er en worden vriendelijk ontvangen!

We krijgen een korte rondleiding, het hostal is erg sfeervol ingericht en we krijgen een ruime kamer. Het is lekker weer in Castro, eerst de spullen uitpakken en dan nog even wandelen in Castro.
Verderop zit een bakkertje waar we empanadas kopen, we lopen naar beneden richting het water waar we heerlijk genieten op een bankje.

Dan terug naar het hostal om ons allemaal lekker op te frissen na de reis en de wandeling. Isa en Fiene gaan naar bed en we willen ze om 24.00 uur wakker maken om nieuwjaar te vieren.

Van de jaarwisseling merk je niets in Castro, het is erg rustig, geen vuurwerk en ook geen knalfeest. Linda en Ik facetimen nog even met de familie, die vieren oud en nieuw bij Bud en Jacqueline, het wordt steeds meliger maar wel leuk! We gaan naar bed en staan ook niet meer op om nieuwjaar te vieren, morgen maar “vuurwerk” afsteken.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

• 10 Januari 2017 - 17:57

Ans Witjes:

Linda, Carl, Isa en Fiene een gelukkig nieuwjaar, maar dat hadden we al gwenst. Bedankt voor het mooie reisverslag