Laatste dag in Puerto Varas 30.12.2016 - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Laatste dag in Puerto Varas 30.12.2016 - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Puerto Varas 30.12.2016

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

30 December 2016 | Chili, Puerto Varas

Vandaag is alweer onze laatste dag in Puerto Varas! Volgens Paola hadden we bij haar geboekt tot en met 29 december en ze heeft het huisje nodig voor een andere huurder. Gisteravond heeft ze voor ons gebeld met hostal La Ruka Cultura Nativa, daar is plek en nu gaan we dus verhuizen. Het is gelukkig maar een kwartiertje rijden, dat scheelt!

De koffers hebben we gisteravond al ingepakt, nu alles in de auto zetten en dan straks richting het centrum. Paola vraagt of Isa en Fiene meelopen, ze krijgen een klein kadootje van haar. Het zijn handgemaakte poppetjes, ze zijn er heel blij mee!

Dan lopen we met Paola mee om te betalen en we bedanken haar voor de gastvrijheid.
Wat een gezellig huisje op een prachtige plek!

Na een kort ritje komen we aan bij hostal La Ruka Cultura Nativa waar we 1 nacht blijven.
Het ziet er mooi uit van buiten en we kunnen de auto bij het hostal parkeren, handig!
We maken kennis met Sammy de eigenaresse, ze geeft ons een korte rondleiding en laat ons dan de kamer zien. We slapen op een klein kamertje op de 2e verdieping waar we met z'n vieren op liggen, de ruimte valt tegen!

Isa en Fiene hebben wel gelijk contact met het zoontje van Sammy, erg leuk voor ze!
Er staat een air hockey tafel, daar spelen ze eerst mee en daarna doen ze om de beurt spelletjes op de tablet. Wij pakken de spullen uit de auto en brengen deze naar de kamer, pff wat een gesjouw!

Daarna lopen we met z'n allen naar het strand, Linda gaat zwemmen met de meiden en ik ga vanmiddag raften op de Rio Petrohue. Het is een korte wandeling naar het strand, er zijn nog niet veel mensen dus we kunnen een mooie plek kiezen. Goed insmeren en dan lekker het water in, Linda blijft bij Isa en Fiene en ik loop terug naar het hostal. 15.30 uur wordt ik opgehaald om te gaan raften.

Netjes op tijd sta ik bij het hostal en dan is het wachten. Om 15.30 uur geen busje, om 15.35 uur nog geen busje, om 15.45 uur nog steeds geen busje! Er komen wel busjes voorbij maar blijkbaar val ik niet op met mijn zwembroek, handdoek en teenslippers. Dan komt er een busje langs waarop de naam Ko-Kayak staat, het bedrijf waar ik geboekt, dus ik uitbundig zwaaien maar de bus rijdt door! Da's klote, nu gaat het raften niet door, dan maar naar het strand. Net als ik terug loop richting strand komt het busje terug rijden, iemand heeft mijn gezwaai dus toch gezien!
Op naar Rio Petrohue om te raften!

Eerst naar Ensenada, waar de uitrustingen en de boten liggen. Daar trekken we een wetsuit en schoenen aan en krijgen we een korte instructie. 3 boten gaan op een trailer en dan rijden we met de groep richting Petrohue. Als we aangekomen zijn wordt er een groepsfoto gemaakt en wandelen we richting rivierbedding waar de boten klaarliggen. Eerst worden nog de zwemvesten aangedaan, de helmen opgezet, groepen gemaakt en dan kan het raften kan beginnen. Ik ga voorin de boot samen met een Argentijnse. Voorin zitten is echt gaaf, je beleeft het raften nog mooier en bovendien is het ook fijner peddelen.

Wat een woeste rivier met ruige golven, er moet hard gewerkt worden! Ergens middenin de route stoppen we bij een rots, daar mag je vanaf springen als je wil. Ik doe het, het is ca. 6 meter hoog, maar het geeft een kick om er vanaf te springen! Onderweg komen we nog wat gave hindernissen. tegen en aan het einde keert de rust weder in de rivier, we peddelen rustig terug naar het eindpunt.
Daar krijgen we een drankje en een empanada (soort kaassouflé) aangeboden en kijken we de foto's.
Rond 20.00 uur ben ik weer thuis in Puerto Varas.

Linda, Isa en Fiene zijn blij dat ik weer terug ben. Het strand was erg heet in Puerto Varas. Isa en Fiene hebben een strandemmer met attributen gekregen. Eerst gaan de kinderen naar bed en dan wij. Het zal best tegenvallen, met z'n allen op een kleine kamer. Morgen gaan we verder reizen richting Isla de Chiloé!

• 07 Januari 2017 - 10:18

Ans Witjes:

Ja wat een gesjauw maar het wordt beloond met het raften wel avontuurlijk Hier hebben de kinderen sneeuwpret en vanmorgen spekglad code oranje, bedankt voor het mooie reisverslag.

• 10 Januari 2017 - 13:05

Winnie De Poeh:

Hallo Isa,

wat ben jij lang weg.
    wat ben jij een bofkont omdat je niet naar school hoeft.
    ik mis je en vind het heel lang duren.
    wij zijn lekker aan het spelen over ridders en prinsessen.
    heb je lekker geslapen?
    lieve Isa zeggen wij hier.
    wij gaan iedere dag naar school.

De groetjes van ons, de Winnie de Poehtjes