Lekker relaxen in Pucón - Reisverslag uit Pucón, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Lekker relaxen in Pucón - Reisverslag uit Pucón, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen in Pucón

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

21 December 2016 | Chili, Pucón

Vandaag gaan we lekker relaxen in Pucón! Het weer is bewolkt en dan is het juist heerlijk om door een stadje heen te wandelen. Het is maar een kleine plaats, maar wel erg gezellig door de vele toeristen.

Avenida O'HIggins is de hoofdstraat, daar zit de VVV (Officina de Turismo), allerlei winkels, restaurants en niet te vergeten de reisbureaus die de excursies organiseren. Want er is echt genoeg te doen in de omgeving! De vulkaan "Villarica" beklimmen, lekker genieten in een van de vele thermaalbaden, raften, kayaken en nog vele andere activiteiten.

De vulkaan beklimmen met kinderen? Net een te grote uitdaging. Lekker genieten in een thermaalbad? Klinkt goed en relaxed!

Na wat rondlopen in het stadje hebben we allemaal wel zin in wat drinken. Linda en ik hebben sowieso zin in echte lekkere koffie. In het huisje drinken wel alleen maar oploskoffie, dat drinken heel veel Chilenen thuis! Isa en Fiene hebben wel zin in een lekker sapje.

We vinden een leuk tentje waar we heerlijk kunnen zitten, de naam ben ik vergeten. We bestellen wat te drinken en de ober beveelt ons de chocoladetaart aan. We krijgen een stuk waar we met z'n vieren van kunnen smullen, echt heerlijk!! En we hebben wifi, ook heel belangrijk!
Dan kunnen we weer facetimen en appen met familie en vrienden.

We hebben even lekker gezeten en zijn weer op de hoogte van het laatste nieuws in Nederland, tijd om verder te wandelen.

We lopen net goed en wel in een van de zijstraatjes als het keihard begint te regenen. Dan maar even een overdekte hal in waar ze allemaal Chileense souvenirs verkopen, leuk om ff te kijken. Als we het rondje gemaakt hebben en weer naar de uitgang lopen is het gelukkig weer droog.

We lopen verder naar het strand van "Lago Villarica", het is een zwart strand. Het is er erg rustig, maar het is ook bewolkt. Als je dan naar het landschap kijkt ziet het er grauw en grijs uit. We lopen nog een stukje het strand op en gaan dan richting ons vakantiehuisje.

Aan het einde van de middag gaat de zon schijnen. Er staat bij ons huisje ook een tafeltennistafel, die gaan we dus maar opbouwen! Altijd leuk ping-pongen, eerst slaan Isa en Fiene een balletje en daarna Linda en ik.
Van Linda kan ik niet winnen, maar dat mag de pret niet drukken!

Vanavond op tijd naar bed, morgen gaan we met hele gezin relaxen in een thermaalbad!