La Serena - 11.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu La Serena - 11.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

La Serena - 11.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

11 Januari 2017 | Chili, La Serena

Vandaag alweer onze laatste dag in La Serena, we gaan naar het centrum op zoek naar een adres waar we kunnen printen. Morgen vlliegen we richting Calama dus we willen alvast onze tickets printen.
Als ik bij de toeristische informatie kom vertelt een medewerker dat ik niets hoef te printen, met het boekingsnummer kan ik bij een terminal op het vliegveld digitaal inchecken en dan de boardingpassen printen, handig!

We moeten nog wat geld uit de muur trekken, in San Pedro de Atacama waar we naar toe gaan zijn wel geldautomaten maar die staan weleens droog, de woestijn hè! Daarna lopen we nog een rondje door de stad en pakken daarna de bus richting appartement. Onderweg stappen we nog uit bij een winkelcentrum om wat inkopen te doen. We hebben maar wat kleine dingen gekocht maar moeten aansluiten in een van de vele rijen. We hebben bijna een half uur in de rij gestaan, abnormale drukte!

Dan willen we de bus terug pakken en die rijdt net voor onze neus weg, dus maar even wachten. We wachten nog een tijdje maar het duurt echt te lang! Na informeren bij een buschauffeur, komen we erachter dat we beter naar boven kunnen lopen, dichtbij het centrum. Daar komt regematig lijn 6 en die moeten we hebben!

Uiteindelijk komen we rond 16.00 bij het appartement. Bij het appartement zit ook een zwembad, die is de hele tijd gesloten. We , hebben eerder geïnformeerd bij de conciërge en die heeft toen gezegd dat het bad alleen in het weekend geopend is, helaas! Nu vertelt ie dat we wel kunnen zwemmen, yes!! Wij allemaal blij natuurlijk, maar we moeten wel een badmuts op, dat is verplicht! We schaffen 3 badmutsen aan en gaan lekker zwemmen! Isa en Fiene hebben het echt super naar de zin, bommetjes maken, duiken, door de benen zwemen en ik moet voor watertaxi spelen! Even afkoelen naar een warme dag!

Na het eten pakken we de meeste spullen in zodat we morgen relaxed kunnen starten en we op tijd kunnen vertrekken.