Naar Casa de Mónica in Santiago - 07.01.2017 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar Casa de Mónica in Santiago - 07.01.2017 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar Casa de Mónica in Santiago - 07.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

07 Januari 2017 | Chili, Santiago de Chile

Eerst ontbijten en daarna de laatste rit met de auto. We kunnen lekker doorrijden want het is zondag en lekker rustig op de weg. Wat wel opvalt zijn de vele mobiele snelheidscontroles met lasergun, flitskasten ben ik hier nog niet tegengekomen. We stoppen onderweg nog een keer voor een drankje, een ijsje en vullen de tank.

We hebben aan Mónica doorgegeven dat we rond 17.00 uur aankomen in Santiago. In Chili heb je weinig tot geen last van files dus we komen al rond 15.00 uur aan, lekker doorgereden! Mónica is nog niet thuis, maar we kunnen de sleutel ophalen bij haar buurman Juan.

Het is warm in Santiago dus eerst maar even bijkomen van de autorit.
Linda is met Isa en Fiene binnen en ik kan op m'n gemak alle spullen uit de auto halen.

In de avond rij ik samen met Mónica naar het verhuurbedrijf, nog een keer "genieten" van het Chileense verkeer. In Pucon ben ik tijdens het achteruit rijden langs een hek geschaafd en heb daardoor behoorlijke krassen op de bumper. Vreemd genoeg zeggen ze daar niets van, ze maken wel een opmerking dat de tank niet vol genoeg is en daarvoor moet ik het wereldbedrag van CLP 2000 (€ 3,00) extra betalen! De auto is ingeleverd, vanaf nu reizen we per bus, taxi en vliegtuig.

Als we terugkomen eten we met z'n allen en praten over de reis.
Daarna op tijd naar bed, morgen gaan we met de bus naar La Serena!

Hasta mañana!