Een dag rondstruinen in Valdivia – 05.01.2017 - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Een dag rondstruinen in Valdivia – 05.01.2017 - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Een dag rondstruinen in Valdivia – 05.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

05 Januari 2017 | Chili, Valdivia

Vandaag gaan we maar eens een dag rondstruinen in Valdivia.
Na het ontbijt moet ik mijn wandelschoen ophalen, het is inmiddels 8.30 uur geweest maar ik probeer het gewoon. Als ik aankom bij de schoenmaker zit alles dicht, helaas pindakaas!

Isa en Fiene willen graag naar de speeltuin, dus daar gaan we naar op zoek. Eerst lopen we richting Rio Valdivia (river) voor toeristische informatie. We zien dat er ook een markt is dus daar gaan we eerst kijken. We komen bij een kraam waar verse vis wordt verkocht. Achter de kraam staat een man verse zalm te fileren. De vis is niet duur, een kilo zalm kost 5000 CLP (€ 7,50). De zeeleeuwen en pelikanen wachten achter een hek bij de rivier op visresten. Isa en Fiene vinden dit erg leuk om te zien, we blijven een poos kijken. Daarna kopen we nog wat verse aardbeien en dan lopen we verder.

Bij het toeristische informatiepunt informeren we naar een speeltuin. Ze zeggen dat er bij de botanische tuin op het universiteitspark een speeltuin is, dus met z'n allen in de taxi richting park.
Er is geen speeltuin maar het is wel lekker om te zitten daar, even de drukte ontvluchten van de stad. We zoeken een bankje waar we kunnen zitten en genieten daar van de verse aardbeien en drinken wat. Isa en Fiene lopen een stukje rond in het park, ze vinden een “geheime” plek met een klimboom, erg leuk!

Na een poosje vertoeven in het park gaan we weer terug richting centrum. We willen een taxi nemen richting centrum maar die is niet direct in de buurt, dus maar wandelen.Het is wel een eindje lopen, maar het is heerlijk weer!

In het centrum bezoeken we nog wat winkels en 's avonds gaan we een lekker hapje eten bij Entrelagos, ons favoriete adres. Na het eten gaan we richting hostal de spullen inpakken want morgen reizen we weer verder richting Chillan. Linda blijft bij Isa en Fiene, die gaan hopelijk snel slapen. Het is toch een lange dag voor ze geweest.

Ik loop nog een keer richting schoenmaker, die is namelijk 's avonds vaak aan het werk. En inderdaad hij is er, hij heeft de zool weer degelijk vastgemaakt met lijm en stikwerk. Als ik naar de auto loop zie ik dat de andere schoen ook behoorlijk slecht is. Dus maar weer terug richting schoenmaker. Na een tijdje praten kan ik regelen dat hij de schoen repareert terwijl ik wacht. Het is echt ambachtelijk werk maar naar een tijdje is ie gerepareerd. De reparatie is niet mooi maar wel goed gedaan, nu kan ik de schoenen weer gebruiken in Noord Chili!

Ik loop weer terug naar het hostal en parkeer de deur zodat we morgen snel de spullen kunnen inladen. Morgen weer een ritje van 5 uur voor de boeg.

Welterusten allemaal!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carl

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 14128

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 27 Januari 2017

Rondreis Chili

Landen bezocht: