Wandelen in Puerto Varas - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Wandelen in Puerto Varas - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Wandelen in Puerto Varas

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

26 December 2016 | Chili, Puerto Varas

Vandaag maar eens een wat rondwandelen door Puerto Varas. We zitten zo'n 7 kilometer van het centrum, dus da's een mooi kort ritje!
Puerto Varas is rond het midden van de 19e eeuw gesticht door Duitse kolonisten. Dat je zie ook terug in de architectuur van bepaalde huizen.

We zoeken eerst een plek voor de auto en lopen dan naar een VVV kantoortje aan het water om te informeren wat we allemaal kunnen doen in de omgeving. Genoeg! We nemen een stadsplattegrond mee en lopen een route langs huizen met een typische architectuur. Er staan hele mooie huizen bij maar ook een aantal met achterstallig onderhoud, dat is wel jammer!

Isa en Fiene vinden het wandelen leuk maar zijn voornamelijk bezig met bloemen plukken en liedjes zingen, erg gezellig! We lopen ook nog binnen bij een plaatselijk groentewinkel (Bodega Renfiga). Een winkel waar ze lekkere groenten en andere streekproducten verkopen. De groenten en het fruit zijn hier echt heerlijk! Fiene helpt mee met winkelen en afwegen, dat vindt ze leuk om te doen. Bij deze bodega komen we zeker terug!

We wandelen nog een stukje en nemen dan is het tijd voor koffie en voor de meiden "chocolate caliente". Heerlijk even zitten!

Na een stukje wandelen komen we bij Plaza de Armas, daar staat Isa vol bewondering stil. Tussen 2 bomen is een elastiek gespannen en daarop doen jongens allerlei kunsten, dat is natuurlijk kaassie voor Isa.
Isa wil ook graag op het elastiek, dus ik vraag aan je de jongens of ze erop mag, geen probleem! Ze veert eerst wat op het elastiek met haar buik en dan mag ze er een stuk op lopen me hulp van mij, ik zie ze glunderen!

We lopen weer terug richting auto, rijden even langs een supermercado en dan gaan we nog even genieten van onze prachtige plek aan het meer!

Hasta mañana!

• 31 December 2016 - 14:43

Piet Witjes:

mooie reisverslagen !

• 01 Januari 2017 - 19:39

Wendy:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet er lekker van samen!