Naar de vulkaan Villarica - Reisverslag uit Pucón, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar de vulkaan Villarica - Reisverslag uit Pucón, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar de vulkaan Villarica

Door: Carl witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

23 December 2016 | Chili, Pucón

De vulkaan "Villarica" beklimmen, dat gaat niet lukken. Is een te grote uitdaging samen met de kids. Maar we willen het gevoel hebben dat we er zo dicht mogelijk bij zijn geweest.

In de ochtend met z'n allen de auto in en richting vulkaan!
Met de auto kun je het best in de buurt komen als je vanaf Pucón richting Rucapillán rijdt. Dat is tevens de hoofdingang van het Parque Nacional Villarica.

We rijden via een verharde weg omhoog tot Rucapillán, daar gaat de weg over in een onverharde weg. Je hebt ook het idee dat de klok heeft stilgestaan. Primitieve houten huisjes en je ziet ook de invloeden van de Mapuche (inheems volk van Centraal- en Zuid-Chili).

Linda ziet een kleine Officina de turismo, maar die is gesloten. We rijden nog een stukje verder over de hobbelweg en komen op een T-splitsing, wat zullen we doen? We draaien om omdat we niet weten of we goed verder kunnen rijden. Dus even een stukje terug rijden, daar zit een kantoor van de boswachter. Hij zegt dat het geen probleem is met auto omhoog te rijden, we moeten 8 kilometer omhoog naar het skicentrum. We rijden echt door een geweldig mooi landschap en Isa en Fiene zijn echt onder de indruk!

Uiteindelijk komen we aan het bij het skicentrum, vanaf daar kun je dan beginnen aan de beklimming van de vulkaan. Het is nog fris en bewolkt daar. We willen Isa en Fiene wel het gevoel van avontuur geven dus we klimmen samen een stuk omhoog. Dat vinden ze echt gaaf! Lekker klauteren over die grote blokken. Ze vinden het super dus we struinen nog een beetje rond op de berg.

Na een tijdje gaan we in voor de afdaling richting het centrum van Pucón, Onderweg zien we een prachtige plek waar we de auto kunnen parkeren en een waanzinnig uitzicht hebben op de vulkaan. Weer zo'n wow moment voor Isa en Fiene. We genieten met z'n allen!

Als we begin middag weer aankomen in Pucón is het echt prachtig weer! Linda heeft me al een paar keer aangemoedigd om te gaan raften, dus vandaag is de laatste kans. We gaan langs wat bureau's en uiteindelijk is er nog plek voor rafting om 15.30 uur, dus dat ga ik doen!

Na wat wandelen gaan we eerst wat eten. Isa en Fiene wat willen jullie? Friet!!! Voor Linda een empanada (Chileens) en voor mij een pizza.

Om 15.30 uur stap in de bus richting rivier om te gaan raften. Na een korte instructie de wetsuit aan en helm op, dan met z'n allen de boot in het water schuiven en gaan!! Lekker peddelen met hier en daar wat gave hindernissen echt supergaaf! Na 1,5 uur flink peddelen komen we bij het eindpunt, vlakbij het huisje. Rond 18.30 uur weer thuis.

Linda, Isa en Fiene hebben genoten op het terras, in de speeltuin en het park!

Wat een leuke dag weer!