Een prachtige excursie! - 14.01.2017 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Een prachtige excursie! - 14.01.2017 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Een prachtige excursie! - 14.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

14 Januari 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

Vandaag gaan we met Locaventura een prachtige excursie maken in de omgeving! We worden om 9.00 uur opgehaald door de gids, dus we zijn vroeg opgestaan en staan netjes op tijd voor de deur van het hotel.
Uiteindelijk komt de gids om 9.15 uur aan, Chileens kwartiertje!
We zijn totaal met 6 personen, inclusief gids.

De gids rijdt eerst richting Valle de La Luna, naar een mooie locatie waar het nog rustig is en waar we dus kunnen genieten van een adembenemend uitzicht. De rit ernaar toe is al prachtig door het woestijnlandschap. Na een korte rit parkeert de gids de auto en gaan we te voet verder. We zijn goed ingesmeerd en hebben voldoende drinken bij ons en beginnen aan een korte inspannende wandeling. Tijdens de wandeling vertelt de gids veel over het ontstaan van dit landschap.

Na een tijdje lopen zijn we op een prachtig uitzichtpunt, we nemen eerst een drinkpauze en de gids vertelt rustig verder over de droogste woestijn van de wereld! Als je om je heen kijkt zie je rotsen, zand en bergen. De zandvlaktes lijken zo strak als een biljartlaken, echt mooi!
Het lijkt wel op een buitenaards landschap met een science-fiction sfeer, echt heel apart om te zien. Er zijn nagenoeg geen toeristen dus we kunnen rustig genieten, een heel erg hoog WOW gehalte!

We wandelen weer terug en rijden verder door het maanlandschap, na een poos stoppen we bij een grot. We gaan de grot in...........spannend!
We krijgen allemaal een lampje op de kop en lopen de mysterieuze grot in. Isa en Fiene halen in een enthousiaste bui de gids in, ze zijn klein maar razendsnel en dat komt goed van pas in zo'n "kleine" grot. Maar de gids fluit ze terug en daarna luisteren ze echt goed naar de instructies. We maken nog een kleine klimtocht naar de rotsen en stappen na een korte avontuurlijke wandeling weer in de auto.

We rijden dan verder richting Valle de la Muerte, daar zie je de indrukwekkende zandduinen waar ook de sandboarders actief zijn, gaaf om te zien. We lopen zelf ook een zandduin op, dat is best zwaar. Daarna rijden we nog naar een ander uitzichtpunt met een prachtig uitzicht op Valle de la Luna.

Nu weer richting San Pedro om wat te eten, we gaan naar een restaurantje waar je voor weinig pesos lekker kunt eten, dan kunnen we even bijkomen en uitgerust beginnen aan het tweede deel van de excursie.

'S middags rijden we naar een authentiek dorpje in de woestijn waar we even rondwandelen, daarna rijden we verder richting Valle Arcoiris.
Als we richting Valle Arcoiris rijden regent het onderweg, dat is niet heel normaal in deze periode. De gids vertelt dat het in San Pedro de Atacama gemiddeld 12 dagen per jaar regent en dat maken wij toevallig mee!

Daarna rijden we verder om te gaan kijken bij petrogliefen, tekeningen die vroegere bewoners van de woestijn hebben achtergelaten.
Isa en Fiene vinden de afbeelding van de vos met een klein vosje in de buik het mooist!

We lopen terug richting de ingang van het park, onder een afdakje genieten we van lekkere hapjes en zelfgemaakte pisco en voor Isa en Fien een lekker sapje.........heerlijk! Na heerlijk genieten en napraten over de excursie rijden we richting Valle de la Luna om te genieten van een werkelijk prachtige zonsondergang!

Wat een prachtige afsluiting van de dag! Hasta mañana!

• 27 Januari 2017 - 21:57

Wendy:

Wow indrukwekkend!

• 28 Januari 2017 - 08:58

Ans Witjes:

Mooi, ik heb de beelden gezien bij jullie nu het verhaal erbij geweldig