La Serena - 10.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu La Serena - 10.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

La Serena - 10.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

10 Januari 2017 | Chili, La Serena

La Serena is echt een leuke plaats waar het gezellig druk is. We gaan nog een keer naar het centrum en reizen weer met de bus. Als we dichtbij het centrum zijn, zien we dat er een baan is waar ze aan het rolschaatsen zijn. Isa is gelijk enthousiast, we lopen een stukje de heuvel af en zien dat er ook een dierentuintje met een park bij is. Isa en Fiene vinden het erg leuk! Dan lopen we naar de schaatsbaan, daar zijn ze volop aan het oefenen op de rolschaatsen. Het zijn jongere kinderen, ze maken sierlijke bewegingen over de baan en oefenen allerlei figuren, het lijkt op kunstschaatsen.

Na een tijdje lopen we terug en zien we dat in het park de kinderen bezig zijn met allerlei bewegingsoefeningen in groepsverband. We zitten eerst een poosje langs de kant, gewoon even lekker relaxen. Maar Isa en Fiene wil graag meedoen en een ouder aan de kant knikt goedkeurend!
Ze doen een paar oefeningen mee en het leuke is dat er ook niemand vreemd opkijkt. Dat is het mooie van de Chileense mensen, ze zijn erg gastvrij en behulpzaam. Isa en Fiene hebben een goede warming-up gedaan dus we lopen verder naar het centrum.

We halen eerst een plattegrond bij de toeristische informatie en lopen dan langs wat winkels richting Museo Arquelogico, daar wil Linda graag even kijken. We hebben Isa en Fiene ijs beloofd, dus ik loop alvast naar een bar waar ze heerlijk ijs hebben. Linda komt al snel naar ons toe, het museum is maar gedeeltelijk open i.v.m. renovatie. We bestellen koffie met een empanada.

Daarna lopen we nog naar La Recova, dat is een groot marktgebouw waar je souvenirs kunt kopen en op de 2e verdieping kunt eten. Het is er wel behoorlijk druk en omdat het warm is besluiten we al snel de bus te pakken richting appartement.

In het appartement koken we eten, we hebben sowieso veel zelf gekookt in de vakantie. Vaak makkelijke gerechten waarvan we weten dat de kinderen het lekker vinden. Vandaag dus spaghetti, dat vinden ze altijd lekker om te eten.

Morgen nog een volle dag genieten in La Serena en dan reizen we verder richting San Pedro de Atacama.