Naar La Serena - 08.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar La Serena - 08.01.2017 - Reisverslag uit La Serena, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar La Serena - 08.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

08 Januari 2017 | Chili, La Serena

Naar La Serena – 08.01.2017

Na een heerlijk nachtrust reizen we vandaag naar La Serena. We laten wat spullen achter bij Mónica zodat we niet teveel koffers meenemen. Uiteindelijk hebben we 2 grote en 2 kleine koffers, niet zoveel minder dus!

Juan, de buurman van Mónica, brengt ons rond 12.30 uur naar het busstation. Eerst gaan we naar het loket, er moet wat omgeboekt worden in de computer omdat we vanaf een ander station vertrekken. Mónica bestelt voor ons gelijk de tickets vanaf Calama naar San Pedro de Atacama.

Na een behoorlijke tijd wachten op het station, vertrekken we rond 15.00 uur met de bus richting La Serena. We zien dat Mónica het moeilijk heeft met afscheid nemen en zwaaien ze uit! Wow, wat een ruimte in de bus, echt luxe! We hebben comfortabele zitplaatsen die omgebouwd kunnen worden naar slaapplaatsen, meer ruimte dan in het vliegtuig! Er worden ook films gedraaid in de bus, we hebben wel beeld maar het slecht geluid!

Tijdens de busreis kun je echt zien dat we richting het noorden reizen. Het landschap wordt steeds minder groen en er is minder begroeiing! Onderweg zien we steeds vaker windmolens, ook in Chili denken ze groen! Van slapen komt weinig, we kunnen wel relaxen.

Na een busreis van bijna 7 uur komen we rond 22.00 uur aan in het appartement in La Serena. We zijn echt vermoeid! We gaan zo lekker slapen, morgen gaan we naar het strand, lekker pootje baden!

• 20 Januari 2017 - 22:21

Ans Witjes :

Een lange busreis zeg, maar fijn dat het een luxe bus is, waar je lekker kunt relaxen. Geniet lekker van de nachtrust naar zo'n vermoeiende reis.liefs van ons