Naar Valdivia - 04.01.2017 - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Naar Valdivia - 04.01.2017 - Reisverslag uit Valdivia, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Naar Valdivia - 04.01.2017

Blijf op de hoogte en volg Carl

04 Januari 2017 | Chili, Valdivia

Naar een paar mooie dagen op Isla de Chiloé reizen we vandaag weer richting het noorden, naar Valdivia. We willen nog een uitstapje maken naar Quemchi, daar in de buurt is nog een mooi plaatsje waar we naar toe willen. Dus we rijden richting Chacao naar de veerboot en buigen onderweg af richting Quemchi.

Het kost best veel tijd om er naar toe te rijden en we kunnen het plaatsje niet vinden. Uiteindelijk komen we wel aan in Qemchi maar we besluiten om te draaien, er is weinig nieuws meer te zien. We rijden verder richting Chacao en pakken daar de veerboot,

Als we de overtocht gemaakt hebben rijden we verder richting Valdivia, onderweg maken we nog een stop bij een tankstation om wat te drinken en te eten. Na een korte stop rijden we verder.

Het is einde middag als we aankomen in Valdivia. Het is wel even moeilijk om het adres te vinden dus we cirkelen in eerste instantie wat rond. Dan vinden we de plek waar we moeten zijn, Hostal del Muelle. Een auto parkeren voor de deur is lastig, dus eerst maar een plekje zoeken. Die vinden we uiteindelijk een stuk verderop. Fiene slaapt, dus Linda blijft in de auto en ik ga samen met Isa inchecken.

Na het inchecken loop ik met Isa weer terug naar de auto. Met de spullen lopen is te ver, dus we rijden met z'n allen richting het hostal om zo dicht mogelijk bij de deur te komen. Dat valt best tegen, in het centrum is alles eenrichtingsverkeer en het Chileense verkeer is erg chaotisch! Uiteindelijk vinden we een plek voor de deur, Linda blijft met de kinderen bij de auto en ik sjouw de spullen naar binnen in de hal. Daarna kunnen Linda, Isa en Fiene naar binnen en zoek ik een goede parkeerplek, het is even zoeken maar het komt goed.

Als ik terugloop naar het hostal zie ik nog een schoenmaker, daar moet ik vanavond maar naar toe. Mijn wandelschoenen hebben het tijdens de wandeling bij de vulkaan Osorno begeven. Maar eerst de spullen naar de kamer brengen en onszelf lekker opfrissen.

We hebben Isa en Fiene een ijsje beloofd. De eigenaresse beveelt ons Entrelagos aan, daar hebben ze volgens haar het lekkerste ijs. Het is maar een klein stukje lopen. Het is echt een mooi restaurant waar eigenlijk een gemixt publiek komt. Eerst bestellen we een lekkere kop koffie. Ze hebben er ook echt heerlijk eten en aangezien we trek hebben bestellen Linda en ik een schotel waar we met z'n tweeën van kunnen eten. Het is een plank met daarop verschillend soorten vlees, lekkere empanadas en papas fritas erbij, heerlijk! Isa en Fiene krijgen een coupe ijs met 1 bolletjes overheerlijk ijs. Als de ober het ijs brengt vallen de monden van Isa en Fiene open van verbazing, dat lijken wel 3 bolletjes! Ze gaan er lekker van smullen!

Na het eten lopen we terug richting hostal. Linda blijft bij de kinderen en brengt ze naar bed, ik ga richting de schoenmaker met m'n wandelschoen. Als ik binnenloop bij de schoenmaker reis ik even terug in de tijd. In de Doornenburg had je vroeger een ambachtelijke schoenmaker Jan Thijssen, het lijkt of ik bij hem binnenloop. Geen moderne apparatuur, gewoon degelijke gereedschappen, lijm en draad om te stikken en poetsmateriaal. De ruimte staat vol met schoenen en tassen! Als ik de schoen laat zien zie ik de schoenmaker bedenkelijk kijken, dat gaat een behoorlijke klus voor hem worden. Ik vraag naar de reparatiekosten, 3000 CLP (ongeveer € 4,50). Met gebrekkig Spaans en handen en voeten spreek ik af dat ik de schoen morgenvroeg om 8.30 uur kan afhalen. Ik loop weer terug naar het Hostal

Het was een lange dag, best vermoeiend dus we gaan lekker slapen.
Welterusten en tot morgen!

  • 18 Januari 2017 - 08:57

    Ans Witjes:

    Inderdaad een lange dag en al die koffers sjauwen ik zie het zo voor me. Maar het lekkere eten en de bolletjesijsvan de kinderen maakt veel goed. Hopelijk heeft Jan Tijssen de schoenen weergoed gemaakt en kun je weer lekker stappen op je Meindels en dat voor € 4.50. Goed verslag en nog een paar fijne.dagen. Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carl

Actief sinds 11 Nov. 2016
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14127

Voorgaande reizen:

14 December 2016 - 27 Januari 2017

Rondreis Chili

Landen bezocht: