Een tripje richting Isla Quinchao - 03.01.2017 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu Een tripje richting Isla Quinchao - 03.01.2017 - Reisverslag uit Castro, Chili van Carl Witjes - WaarBenJij.nu

Een tripje richting Isla Quinchao - 03.01.2017

Door: Carl Witjes

Blijf op de hoogte en volg Carl

03 Januari 2017 | Chili, Castro

Vandaag gaan we een tripje maken richting Isla Quinchao. Vanuit Castro rijden we eerst richting Dalcahue waar we de veerboot nemen naar Isla Quinchao. Het is een kleine veerboot, we rijden gewoon de veerboot op zoals we dat in Nederland doen. De Chilenen doen het anders, ze draaien aan wal en rijden achteruit de veerboot op! De veerboot heeft maar 1 slagboom. Ik heb niet gedraaid dus moet ik achterwaarts de veerboot af, heel apart!

Over het landschap heb ik al veel verteld, maar we maken vaak andere dingen mee. Als we de afslag richting Curacó de Velez nemen, komen er 2 honden blaffend richting onze auto lopen, blijkbaar de waakhonden van het dorp. Eerst maar toeteren, maar nee hoor ze blijven volhouden. Ze lopen bijna voor de auto. Als ze weer aan de zijkant lopen geef ik gas bij en heb ik ze afgeschud!

We rijden het dorpje in maar daar is het regenachtig dus we rijden verder naar Achao. Daar staat de oudste kerk van Chiloé, gebouwd in 1730. Aan de buitenkant is de kerk niet bijzonder maar binnen is het erg mooi! Een plafond van houtsnijwerk, prachtig om te zien. Isa, Fiene en Linda steken een kaarsje aan voor Omi, Oma, Bink en de familie in Nederland. Ze willen graag het verhaal van Jezus horen! Dat kan Oma mooi vertellen als ze weer in Nederland zijn.

We lopen verder richting het strand waar je nog mooi uitzicht hebt op andere eilanden. Dan lopen we weer terug en rijden nog een stukje verder naar Quinchao waar we nog een kerk zien. Dan draaien we om richting Castro, we willen daar nog even rondwandelen en wat eten.

Isa en Fiene hebben zin in patatas fritas!, we zoeken en zoeken maar we kunnen nergens een frietje kopen! In Nederland heb je in elke klein dorp minimaal 1 friettent, maar friet is niet het eten van het Chileense volk.
Uiteindelijk bestellen we voor Isa en Fiene een broodje hamburger met drinken, echt lekker met verse tomaat en advacadosaus.

Na het eten wandelen richting hostal, de spullen inpakken en uitrusten voor morgen. Morgen rijden we richting Valdivia.

Hasta Mañana!

• 14 Januari 2017 - 10:05

Answitjesvink:

Mooi verslag. Nederland en Belgie zijn de friteslanden maar over een poosje kunnen jullie weer frites eten maar dit is wel gezond lekkere vruchtsappen heerlijk xxx

• 15 Januari 2017 - 20:42

Linda Witjes:

Grappig hoor; kerkjes bezoeken en kaarsjes opsteken doen we allemaal binnen de familie. Zo te horen vermaken jullie je opperbest. Nou en dan lekkere verse groenten bij de hamburgers, da's toch veel beter dan frietjes, lekker hoor! Ik heb weer genoten van jullie verslag. Veel plezier en knuffels voor jullie allemaal.
    xxx-jes Linda en natuurlijk ook van Cor, Reggie, Roel en Sytse.